تولید محتوا

جذابیت بصری در اینستاگرام

افراد زیادی وقت خود را در اینستاگرام می گذارنند شما از این فرصت به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را ارتقا دهید یا به کاربران معرفی کنید. خیلی مهم است مشتری هایی داشته باشید که در اینستاگرام شما را دنبال کنند و با شما ارتباط دو طرفه برقرار کنند، محتوا نویسی اصولی و جذاب در صفحه کسب و کارتان در محیط صمیمی اینستاگرام می تواند محلی باشد که مشتری را به برند شما وفادار می سازد.

رشد کشب و کار شما در اینستاگرام وابسته به تولید محتوای باکیفیت است

اگر وقت یا ایده مناسب برای انتشار در صفحه اینستاگرام خود ندارید نا امید نشید. در ادامه چند ایده برای تولید محتوا اینستاگرام شما در نظر گرفته ایم مثل اینکه عکس های مرتبط را از کجا پیدا کنیم، چه مواردی را برای تبلیغ برند خود در عکسها در نظر بگیریم و اینکه عکس ها چگونه باشند تا جذابیت بصری بیشتری برای مخاطب ایجاد کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بر روی هدف تان تمرکز کنید

مخاطب باید به محض دیدن محتوای شما مکث کند و جذب آن شود. راه های خلاقانه زیادی برای تولید محتوای بصری جذاب وجود دارد. مثلا اگر در عکسی که منتشر میکنید نکته قابل توجه خاصی وجود داشته باشد مخاطب برای درک آن بر روی عکس توقف می کند. عکسهایی که خیلی شلوغ هستند و برای چشم مخاطب گیج کننده هستند تاثیر خوبی روی بیننده ندارند. مغز ما این محاسبات را طی میلی ثانیه ای انجام می دهد پس قبل از اینکه مخاطبتان بخواهد شما را ارزیابی کند شما ذهن او را ارزیابی کنید و محتوای مناسب بسازید.

از قانون “یک سوم” در عکاسی استفاده کنید

قانون “یک سوم” در عکاسی توجه زیادی را به سوژه شما جلب می کند. برای اجرا کردن این قانون روی عکسهایتان 9 قسمت فرضی روی عکس در نظر بگیرید. قسمتی از سوژه و یا محصولتان را که می خواهید توجه بیشتری را جلب کند روی تقاطع خطوط فرضیتان قرار دهید.

از زمینه های سفید و کادربندی استفاده کنید

اجازه دهید سوژه عکستان فضایی برای نفس کشیدن داشته باشد! پس زمینه سفید و یا کادر بندی باعث می شود محتوای شما از محتواهای معمول در اینستاگرام جدا به نظر بیاید و همین باعث جلب نظر بیننده می شود. اگر از نکات قبل مثل کانون توجه عکس و قانون یک سوم هم همزمان استفاده کرده باشید به کار گرفتن این نکته نیز کمک بسیاری به جذابیت محتوای شما خواهد کرد.

به تعادل و کنتراست رنگ ها توجه کنید

اگر می خواهید عکس‌تان مدت زمان بیشتری در صفحه فید اینستاگرام بماند و مورد توجه قرار بگیرد باید به کنتراست و تعادل رنگ ها توجه کنید. معنی کنتراست به میزان رنگ عکس، اشکال مختلف در عکس، فونت، نورسازی، فضاهای سفید و … بر می گردد. پیدا کردن کنتراست مورد نظر و آن چیزی که با عکس شما هم خوانی داشته باشد در ایجاد محتوای بصری مناسب بسیار تاثیر گذار است و می تواند مخاطب بیشتری را به عکس شما سوق دهد.

برای اعمال تغییر روی نور عکس ها و کنتراست آنها می توانید از ابزارهای ویرایش عکس و فیلترهای موجود در خود اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. استفاده از آنها اصلا پیچیده نیست گرچه اگر طرفدار فتوشاپ حرفه ای هستید این ابزارها کار زیادی برای شما انجام نمیدهند. به هرحال از ویژگی های یک محتوای خوب در اینستاگرام می توان به تنظیم بودن نور آن عکس اشاره کرد.

استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا

اگر فتوشاپ بلد نیستید نگران نباشید شما هم میتوانید به سادگی محتوای جذاب برای صفحه تان تولید کنید ابزارهای زیادی برای کمک به مدیریت محتوای اینستاگرام شما وجود دارد . نرم افزارهایی مثل Canva و  Venngage به راحتی جلوه های مختلفی به عکسهای شما می بخشند می توانید عکس های مربوط به محصولتان را در این نرم افزارها پیدا کنید و به راحتی روی عکسها متن با انواع فونت ها و رنگ ها بنویسید، هم چنین انواع پس زمینه ها و الگوها در آن قابل دسترسی است.

محتواهای مرتبط با برند یا محصولتان را از صفحات مشابه بازنشر کنید

اگر سردرگم شده اید و هنوز پستی را منتشر نکرده اید از یک روش میانبر، ساده و خوشبختانه قانونی استفاده کنید. محتوای صفحات دیگر در اینستاگرام که مشابه برند شما هستند و مورد پسند مخاطب است را بازنشر دهید ، البته به هیچ وجه منظور کپی کردن محتوا بدون ذکر منبع نیست، بلکه گزینه ای به نام Repost یا همان بازنشر در اینستاگرام است که به شما اجازه می دهد با ذکر منبع و اطلاع صاحب محتوا، محتوایی را از صفحه او بر روی صفحه خودتان منتشر کنید. برای این منظور به نکات زیر دقت کنید:

1. از صاحب صفحه مورد نظر برای بازنشر محتوایش اجازه بگیرید

حالا که پست دلخواه‌تان را پیدا کرده اید از صاحب صفحه مورد نظر برای انتشار محتوای آن اجازه بگیرید. اجازه دهید که بدونن محتوای آن ها جالب بوده. محتوای مورد نظر و پیامتان را از طریق دارکت به آنها بفرستید.

2.محتوای عکس یا ویدیو مورد نظر را بازنشر کنید

پس از اینکه اجازه انتشار محتوا را کسب کردید آن را در صفحه تان منتشر کنید. برای این کار لازم است نرم افزار Repost for Instagram را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اینستاگرام را باز کرده روی سه نقطه بالای عکس کلیک و گزینه Copy Link را انتخاب کنید
  • نرم افزار Repost for Instagram را باز کنید پست مورد نظر به طور خودکار به شما نمایش داده می شود روی فلش سمت راست پست کلیک کنید
  • حال گزینه Repost را انتخاب کنید تا محتوای مورد نظر در صفحه شما منتشر شود

3.صفحات مربوط وهشتگ ها را برای پیدا کردن محتوای مناسب دنبال کنید

لازمه پیدا کردن محتوای مناسب به منظور بازنشر دنبال کردن پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام که مرتبط با برندتان است. دنبال صفحاتی بگردید که مخاطب آنها مشابه مخاطب شماست. توجه کنید که صفحه مورد نظر رقیب مستقیم کسب وکار شما نباشد.

لیستی از صفحاتی که فکر می کنید محتوای با کیفیت و مناسب تولید می کنند فالو کنید تا از پست های آینده شان مطلع شوید. پست های مورد نظر را از قسمت سمت چپ پایین عکس ذخیره کنید. از سال 2017 اینستاگرام امکان فالو کردن هشتگ ها را نیز فراهم کرد. با فالو کردن هشتگ های مرتبط پست های مرتبط بسیاری به شما نمایش داده می شود و کار را ساده تر می کند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *