تولید محتوا الکترونیکی

مراحل تولید محتوای الکترونیکی

به صورت ساده تولید محتوای الکترونیکی شامل چهار فرآیند اساسی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. جمع‌آوری محتوای آموزشی و تهیه سناریوی اجرایی طبق مراحل پروژه.
  2. تولید و آماده سازی محتواهای گردآوری‌شده
  3. طراحی گرافیکی صفحات و سرفصل‌ها مطابق محتوای جمع‌آوری‌شده
  4. اتوران سازی یا ارائه محتوا از روش های مختلف
چهار مرحله ی تولید محتوای الکترونیکی
چهار مرحله ی اساسی تولید محتوای الکترونیکی

۱- جمع‌آوری محتوای آموزشی :

محتوا مهم‌ترین بخش یک درس‌افزار است . شامل ساخت محصولاتی از قبیل: متن، عکس، انیمیشن، فیلم و صدا و همچنین پویانمایی و … بوده که هدف آن آموزش یک یا چندین بخش از محتوای درسی است . شما اگر قصد تولید یک نرم‌افزار آموزشی را داشته باشید بایستی نیمی از زمان و انرژی خودتان رو صرف این مرحله کنید.

۲- آماده‌سازی محتوای جمع‌آوری‌شده :

بعد ازاینکه محتوای اولیه‌ی شما آماده شد در این مرحله باید ۲۰% از وقت و انرژی خود را صرف کنید چرا که محتوای اولیه را نمی‌توانید به همان صورت استفاده کنید بلکه ابتدا بایستی هرکدام از آن‌ها را با نرم افزار های گرافیکی و ادیت ویرایش نموده و آماده ی استفاده در نرم افزار های اتوران ساز کنید.

۳- طراحی گرافیکی صفحات :

این قسمت بعد از محتوا قابل لمس ترین قسمت یک نرم افزار است در واقع داشتن یک محتوای مناسب و کامل ، بدون توجه به رنگ آمیزی آن محتوا ! تاثیر پذیری و کاربر پسندی آن را به شدت کاهش می دهد . بنابراین طراحی گرافیکی صفحات به منظور نمایش محتوای تهیه شده می تواند منجر به ارائه ی اثر تاثیر گذار و موفقی خواهد بود. این قسمت هم ۲۰% اهمیت تولید محتوا را دارد.

۴- اتوران سازی :

شما تا به اینجای کار ۹۰% روند تولید محتوای خودتان را انجام داده اید . بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی برعکس این فکر می کنند آنها باور دارند که بخش اعظم کار یک پروژه قسمت اتوران سازی آن است .

این در حالیست که بیشترین وقت یک محتوا ساز تهیه ی محتوا ، رنگ آمیزی محتوا و سپس تبدیل به اتوران است.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *