طراحی محتوای الکترونیکی

طراحی اولیه محتوای الکترونیکی

۱- روش طراحی خطی محتوای الکترونیکی

این روش اغلب برای مقالات و نوشته های طولانی استفاده می شود در این روش شما فهرست و یا منوی مطالب ندارید بلکه مقاله را صفحه اول شروع کرده و تا پایان آن با زدن کلید های back (قبل) و next (بعد) مرور می کنید . این روش برای دیدن چند تصویر که هر کدام در یک اسلاید و یا صفحه جای گرفته اند نیز کاربرد دارد .

روش طراحی خطی محتوای الکترونیکی

۲- روش طراحی فهرستی محتوای الکترونیکی

در این روش برای مرور مطالب، به صفحه ای مراجعه می کنید که لیستی از فهرست سرفصل های مطالب در آنجا چیده شده اند و هر کدام از آن لیست ها به صفحه ی مربوط به آن مطلب لینک داده شده است . مثل کتاب و یا دفترچه ی تلفن . با این تفاوت که در مدل کتاب، در فهرست شما با هر بار استفاده از مطلب جدید باید به فهرست مطالب برگشته و عنوان مطلب جدید را انتخاب کنید ولی در حالت دفترچه تلفن شما در هر صفحه ای مطالب محتوایتان که باشید در همان لحظه امکان انتخاب مطالب دیگر وجود دارد. به تصاویر زیر توجه کنید.

روش طراحی فهرستی محتوای الکترونیکی

۳- روش ترکیبی طراحی محتوای الکترونیکی

در این روش از ترکیب دو روش قبل استفاده شده فرض کنید یک محتوای الکترونیکی تولید کرده اید که شامل یک مقاله ی چند صفحه ای یک فیلم آموزشی و یک فلش بازی یا هر چیز دیگری است .

شما یک فهرست تحت عنوان های مقاله ، فیلم و فلش می سازید که با کلیک بر روی هرکدام از آنها به صفحه مربوط به نمایش مقاله ، فیلم و یا فلش لینک میشوید . صفحات فیلم و فلش که هر کدام شامل یک صفحه است به صورت ساده طراحی شده و فقط لینک برگشت به فهرست در درون اسلاید آنها ایجاد می شود ولی صفحه ای که مقاله قرار دارد خود شامل چندین صفحه است . بنابراین برای صفحات مقاله از روش خطی استفاده می شود .

روش ترکیبی طراحی محتوای الکترونیکی

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *