سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟ سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است. تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند.

بسیاری از فعالیت های رایج در مدیریت یک سایت قابلیت تبدیل شدن به یک روش کلاه سیاه را دارند و با توجه به دانش پایین ما در مورد الگوریتم های گوگل نمیتوان مرز مشخصی میان سئو کلاه سفید و سیاه مشخص کرد.

در ادامه به تاکتیک هایی از سئو کلاه سیاه که باید از آن‌ها دوری کنید می پردازیم:

۱. به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی

این تکنیک قبلا خیلی کاربردی بود، اما امروزه نه تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه باعث جریمه سایت می شود. گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی مصرف تعیین کرده است که بین 1 تا 3 درصد در هر صفحه می باشد. به کار بردن زیادی آن، باعث می شود که گوگل فکر کند، شما قصد دارید با این روش تمام ترافیک را به سمت خود جذب کنید و هیچ محتوای باارزشی ندارید، از این رو سایتتان را جریمه خواهد کرد و شما را جزو لیست استفاده کنندگان سئو کلاه سیاه قرار می دهد.

۲. لینک‌ها و متون پنهان

پنهان کردن متن یا لینک یک تکنیک فریب کارانه است که آن را به عنوان سئو کلاه سیاه می شناسند. در این تکنیک، مدیر سایت یا مسئول محتوا، متنی را می نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو قادرند آن را مشاهده کنند. البته امروزه دیگر موتورهای جستجو متوجه این مطلب می شوند و سریعا سایت را جریمه می کنند ولی خب به هر حال باز هم استفاده می شود.

۳. کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای بی‌کیفیت

دارندگان وب‌سایت‌ها باید به دنبال تولید محتوایی باشند که به درد مصارف انسانی بخورن پس دقت داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای ضعیف ایده خوبی نیست.

۴.کپی و انتشار محتوای سایت های هم سو

این کار از لحاظ اخلاقی و اجتماعی نوعی دزدی ادبی است. موتورهای جستجو به راحتی کپی‌های صفحات شاخص نشده را تشخیص می‌دهد.

محتوا پادشاه نیست محتوا همه چیز یک وبسایت است وقتی تمام سایت‌های لیست شده در نتایج متور جستجو کاملا مشابه‌اند چرخیدن بین انبوهی از مطالب تکراری خیلی خسته کننده است.

محتوای کپی شده می تواند باعث جریمه سایتتان گردد و رتبه آن را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد، دقت کنید که اگر میخواهید محتوای سایتتان را باز نشر کنید ( محتوای قدیمی را به درخواست کاربران دوباره در سایت تان قرار دهید)، بهتر است که از تگ canonical استفاده کنید.

۵. ویرایش و عبارت بندی دوباره محتواها

گاهی افراد برای اینکه از کپی کردن محتوا پرهیز کنند مقالات چرخشی یا اتوماسیون محتوا را به وجود آوردند. این کار زمانی به درد می‌خورد که کسی متنی را دریافت کرده و آن را به اندازه کافی تغییر دهد و بعضی از کلمات را تعدیل کند.

اگر شما از هم‌خانواده‌ها برای کلمات استفاده کنید باز هم مقاله شما کپی شده محسوب می شود.

در واقع تفاوت آن با محتوای کپی در این است که عبارتها را جابجا می کنند که شبیه مقاله اصلی نباشد اما امروزه الگوریتم گوگل به سرعت از روی یک عبارت خاص مطلب اصلی را از فرعی تشخیص می دهد و سایتتان

۶. پنهان‌کاری

فرض کنید که بهترین نتیجه را در جستجوی گوگل یافته‌اید و بعد روی لینک کلیک کنید، سایتی را مشاهده می‌کنید که چیزی جز همان وب‌سایت وعده داده شده نیست.

این دقیقا همان چیزی است که به هنگام لیست کردن تصادفی یک سایت پنهان شده اتفاق می‌افتد. افراد خودشان را در وب در مکان‌های دور از انتظار پیدا می‌کنند.

یک سایت پنهان شده دو مجموعه متفاوت از اطلاعات را نشان می‌دهد. یک صفحه‌ای که به موتور جستجو می‌رود درحالیکه دیگر صفحات به سمت کاربر سایت می‌روند. پنهان‌کاری  یا همان مخفی‌سازی درواقع گول زدن عبارات کوتاه موتورهای جست جویی است که درمورد محتوای درون یک سایت فریبکاری می‌کنند. استفاده از این استراتژی در موتور جستجو باعث می‌شود که کاربرانی که از سایتتان بازدید می‌کنند ناراضی باشند.

۷. کلیک های تقلبی

یک روش دیگر که کاربران را فریب میدهدکلیک های تقلبی است .مثلا شما یک عنوان خیلی جذاب راجع‌به مد و فشن میبینید وقتی روی آن کلیک می‌کنید به مقاله‌ای راجع‌به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمیخورید. این مقاله کلیک بیت است که باعث می‌شود کاربران به سرعت سایتتان را ترک کنند و هرگز برنگردند. اخبار زرد و دروغین هم یک راه مطمئن برای حساسیت گوگل، فیسبوک، یوتیوب و یا هر کدام ازبازیکنان بزرگند.

۸. نظرات هرزنامه

بلاگ‌ها، ویدیوها و بیشتر این چیزها اظهار نظر را برای عموم مردم در سراسر وب آزاد گذاشته‌اند.

نظرات اغلب دارای محتوایی سرگرم‌کننده و مفیدند، لذا موتورهای جستجو باید آن‌ها را چک کنند. این باعث می‌شود که متخصصان مارموز سئو بخواهند در نظرات یا کلمات کلیدی تبلیغ کنند. دارندگان وب‌سایت باید حواسشان به حوزه‌های نظرات و ایجاد امنیت در آن‌ها باشد. در غیر اینصورت بخش‌های نظرات با تبلیغاتی پر می‌شود که مربوط به محصولات نامرتبط‌اند.

بعضی از نظرات از هرزنامه‌ها خیلی بی‌مفهوم‌اند. دیگر تبلیغ‌ها نیز مربوط به محصولاتی تصادفی‌اند که هیچ ربطی به سایت ندارند.

اگر شما دارای لینک‌های هرز غیرواقعی در نظراتتان باشید به احتمال زیاد در خطر جریمه شدن قرار خواهید گرفت. زمانتان را به ساخت لینک‌هایی اختصاص دهید که با کیفیت‌اند.

۹. اسپم شبکه رسانه اجتماعی

همانند اسپم نظرات اسپم شبکه‌یابی اجتماعی نیز یک روش کلاه سیاه است. زمانیکه شما تصمیم به استفاده از شبکه‌ها به منظور تبلیغات می‌گیرید بهتر است که از اسپم یا همان هرزنامه‌ها پرهیز کنید. بهترین تبلیغ‌ها از مجراهای مناسب برای تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات عالی جایی که نباید ایجاد مزاحمت نمی‌کنند.

اسپم به معنای نشان دادن بارها و بارها تبلیغ‌هایتان می‌باشد. اسپم دوست دارد که خوانندگان را آزار دهد. این باعث نمی‌شود که آن‌ها به وب‌سایت یا محصول شما جلب شوند.

۱۰. عوض کردن صفحات

یک روش سریع دیگر برای دریافت جریمه گوگل عوض کردن صفحه می‌باشد. این روش برای عوض کردن صفحه صفحه‌ای می‌سازد که در گوگل برای یک عبارت جستجو شده دارای رنک خوبی است. آن‌ها صفحه را با محتوایی که به عبارت جستجو شده ربط ندارد عوض می‌کنند. این تمام محتواهای خوبی که گوگل برای داشتن رنک خوب استفاده می‌کرده را از بین می‌برد. این کار محتوا را با یک محتوای جدید جایگزین می‌کند. محتوای جدید هم به آن خوبی‌ها نیست. همچنین احتمال کمی هست که کاربر روی لینک کلیک کند.

۱۱. سرقت دامنه

هرکسی گهگاهی دچار اشکالات تایپی می‌شود. استفاده از اشتباهات تایپی برای هدایت کردن کاربران به یک سایت دیگر خبیثانه است. فرض کنید که قرار است به سایت yahoo.com بروید اما تصادفا yahooo.com را تایپ می‌کنید. این یک اشتباه خیلی ساده است، اما افراد بدجنس می‌توانند عمدا یک دامنه با یک o اضافه آخر آن خریده باشند.

خوشبختانه دارندگان واقعی yahoo.com دامنه yahooo را نیز خریده‌اند، لذا به جای دیگری هدایت نمی‌شوید. سارقان دامنه این خطاها را پیش از اینکه دارندگان دامنه متوجه شوند پیدا می‌کنند.

بیشتر افرادی که دارای وب‌سایتند تمام دامنه‌هایی که دارای هجی اشتباه نام سایتشان است را نخریده‌اند. افراد بدجنس نیز ممکن است چنین نام‌های اشتباهی را بخرند. این دامنه‌ها بعدها به منظور گول زدن افراد به خرید از آن‌ها منجر می‌شود تا پسوردهایشان را سرقت کنند، ویروسی را بخش کنند و یا اهداف دیگری را پیش بگیرند.

یک شخص در سئو ممکن است نام اشتباه هجی شده دامنه‌ای را امتحان کند تا به سایت آن‌ها

هدایت شود. این باعث می‌شود که سایت بازدیدکنندگان بیشتری دریافت کند. در عین حال بعضی از افراد نیز گیج می‌شوند و از دستشان خشمگین می‌شوند، این بازدیدکنندگان آن بازدیدکنندگان مورد هدف شما نیستند.

این یکی از خبیثانه‌ترین روش‌هایی است که در این مقاله آورده شده است. موتورهای جستجو دوست ندارند که چنین رفتاری را ببینند. در نتیجه ممکن است هرکسی که بخواهد چنین کاری را بکند از فهرست حذف کند.

۱۲. تبادل لینک

تبادل لینک ممکن است یک ایده عالی برای ایجاد لینک باشد. فرض کنید که دو دارنده سایت با هم توافق کنند که هر کدامشان در سایتشان لینک سایت دیگری را بدهد. دارندگان سایت به دنبال ایجاد لینک‌هایی به هر سایتی‌اند که قبلا وجود نداشته. این یک تبادل ساده لینک است. زمانیکه این کار به درستی انجام پذیرد اغلب لیست بالابلندی از لینک‌ها نتیجه می‌شود. شاید این خیلی صمیمی به نظر برسد اما به افرادی که از سایت‌ها دیدن می‌کنند کمکی نمی‌کند. لیست بلندبالای لینک‌ها اغلب به دیگر محتوای وب‌سایت مرتبط نیستند. به علاوه مرتب کردن لیستی از لینک‌ها کار ساده‌ای نیست. من معمولا این مورد را در شرکت‌هایی مشاهده می‌کنم که نتایج تضمین شده‌ای را در سئو پیشنهاد می‌دهد.

۱۳. لینک‌های فعال کلاه سفید نیستند

موتورهای جستجو نسبت به دارندگان وب‌سایتی که لینک‌ها را خرید و فروش می‌کنند خشمشان را نشان می‌دهند. این شامل پست‌های مهمان پولی نیز می‌شود. این معمولا قالبی از تبلیغات است. لینک‌های پولی موجب ایجاد تعصب می‌شوند و به توصیه ما اصلا قابل اعتماد نیستند. همچنین موجب گمراهی خوانندگان می‌شوند.

اگر موتورهای جستجو امکان خرید و فروش لینک‌ها را بدهند به جای اینکه کیفیت برنده شود پول برنده می‌شود.

۱۴. شبکه‌های بلاگ‌های خصوصی

زمانیکه افراد در مورد اینکه لینک‌ها در سایت چگونه به رنکینگ کمک می‌کنند می‌شنوند به این فکر می‌افتند که لینک‌های پشتیبان بیشتری درست کنند. روشی که در آن افراد لینک‌های بیشتری می‌سازند ایجاد یک شبکه از سایت‌های بلاگ است. دارنده سایتی که با چند سایت کار می‌کند می‌تواند لینکی به سایت پولی‌شان بزند. این روش همانند خرید لینک است با اینکه هیچ پولی باعث نشده خریدار عوض شود. ریسک کردن این مورد برای PBN نمی‌ارزد، این یک روش کلاه سفید نیست.

۱۵. هکینگ

هک یک مساله شایع در وب است. صفحات هک شده به محصول شما لینک می‌زنند. لینک به دیگر محصولات ممکن است به طور موقت دچار بهبود رنکینگ شود. این بهبود تا زمانیکه الگوریتم‌های گوگل جلوی آن را بگیرند دوام دارند. یک سایت هک شده یک راه سریع است که توسط گوگل در بلک لیست قرار بگیرید. یک صفحه نمایش بزرگ قرمز نیز به جای سایت همراه با هشداری در مورد ورود به سایت ظاهر می‌شود. پاک کردن یک سایت هک شده کمی خسته کننده و اغلب پیچیده است. بیشتر فروش‌ها و بازدیدکنندگان سایت در طول این فرآیند گم می‌شوند.

یک سایت هک شده یک روش مطمئن برای تخریب وب‌سایت شما و وب‌سایت یک نفر دیگر است. در هک کردن دیگر سایت‌ها شراکتی نداشته باشید و مواظب باشید که سایتتان را در مقابل هکرها حفظ کنید.

۱۶. ریدایرکت‌های یواشکی

یک ریدایرکت (هدایت) یعنی هدایت کردن یک نفر به یک url ای به جز آن url ای است که کلیک کردند. سئو کلاه سیاه از ریدایرکت‌ها جدا از هدفی که دارند استفاده می‌کنند. همانند مخفی‌سازی، این روش نیز شامل ریدایرکت کردن یک خزنده موتور جستجو به یک صفحه و  دیگر کاربران به صفحات دیگر است. یک مثال دیگر ریدایرکت کردن یک پیج بسیار معتبر با لینک‌های پشتیبانی به یک صفحه نامربوط دیگر است تا تنها موقعیت و جایگاهش در نتایج جستجو بهتر شود. A 301 redirect بیشتر اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر انتقال می‌دهد. بدین معنی که کسی که روش سئو کلاه سیاه را امتحان می‌کند می‌تواند به تنهایی از ریدایرکت‌ها با هدف دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

۱۷. سوء استفاده از داده‌های ساختاردهی شده/ ریچ اسنیپت‌ها

داده‌های ساختاردهی شده را به نام ریچ اسنیپت‌ها هم نیز می‌شناسند و به شما امکان تغییر نوع نمایش محتوایتان در صفحات نتایج موتور جستجو را می‌دهد و باعث می‌شود که محتوای شما با محتوای رقبایتان تمایز داشته و در صفحات وب دارایی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید داده‌های ساختاردهی شده را به صفحه‌ای که یک پادکست، دستور پخت، کتاب و دیگر خدمات و محصولات را نشان می‌دهد بیافزایید. Schema Markup یکی از مشهوترین انواع داده‌های ساختاردهی شده است. سئو کلاه سیاه شامل اطلاعات نادقیقی در داده‌های ساختاردهی شده است تا موتورهای جستجو و کاربران را گول بزند. برای مثال، کسی که سئو کلاه سیاه را امتحان می‌کند ممکن است از یک سایت بازبینی تقلبی به خودش 5 ستاره بدهد و داده‌های ساختاردهی شده را اضافه کند و لذا در صفحات نتایج جستجو ظاهر شود. این روش بسیار پرخطر است چرا که موتورهای جستجویی همچون گوگل کاربران را تشویق به ریپورت کردن وب‌سایت‌هایی می‌کند که از داده‌های ساختاردهی شده سوء استفاده کرده‌اند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *