سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

در واقع به بهینه کردن صفحات وب، سئو درون صفحه می گویند و هدف آن، افزایش (ترافیک طبیعی، سرعت صفحه، تراکم کلمات کلیدی) وب سایت است و به شما کمک می کند که در نتایج صفحات جستجو دیده شوید و رتبه شما ارتقا یابد.

در سئو درون صفحه چه عواملی را باید بهینه سازی کرد ؟

  • برچسب عنوان یکی از عوامل خیلی مهم برای سئو است که فقط در نتایج جستجو ظاهر می شود باید از کلمات کلیدی در برچسب عنوان استفاده کرد و برای درک بهتر موتورهای جستجو باید درباره صفحه خود توضیحاتی بدهید.
  • توضیحات متا خلاصه ایی از صفحات شما است که درSERP نمایش داده می شود مستقیما در بهینه سازی تاثیر نمی گذارد حتما کلمات اصلی و فرعی را در توضیحات متا به کار ببرید چون این اطلاعات برای کاربران شما مفید میباشد
  • برچسب های ALT اطلاعات کاملی را درمورد عکس و فیلم ها در اختیارتان می گذارد مثلا اگر شما تصویری از یک گل دارید برچسب ALT شما می تواند ( رز سرخ زیبا )  باشد حتی می توانید نام های توصیفی را به فایل های تصویری اضافه کنید تا گوگل درک بهتری از محتوای چند رسانه ایی پیدا کند.
  • آدرس اینترنتی یا URL یک آدرس است برای یک صفحه اینترنتی مشخص، URL یک ابزار آدرس دهی در فضای اینترنت است و اطلاعاتی که در صفحه است را برای کاربران به نمایش می گذارد. کلمات کلیدی را باید به عنوان بخشی از url به کار ببرید
  • محتوا

ساخت محتوای خوب برای سئو بسیار با ارزش است محتوایی که شما خلق و بارگذاری می کنید می تواند شامل متن، صدا، تصویر، فیلم و…. باشد.

محتوای موثر محتوایی است که بتواند نیازهای اولیه و ثانویه کاربران را در بربگیرد و مشتریان  دائمی را جذب کند، همچنین باید قابلیت به اشتراک گذاری و لینک دادن را داشته باشد.

در زمان تولید محتوا حتما باید لینک سازی را ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به محتوای شما لینک بدهند و ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند و در نتیجه موتورهای جستجو به شما امتیاز می دهند و رتبه وب سایت شما ارتقا می یابد.

شما باید دائما صفحات جدیدی از مطالب نوشته شده خود را به سایت اضافه کنید تا موتورهای جستجو متوجه بشوند شما به صورت آنلاین فعال هستید و نشان می دهد در راستای خدمت به مشتریان خود سخت در تلاش هستید

نباید محتوای تکراری و کپی شده را در صفحات خود قرار بدهید زیرا در صورت تکراری بودن محتوا گوگل نمی تواند درک کند مطلب اصلی برای کدام صفحه و کدام سایت است در واقع موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه را باید برای رتبه بندی انتخاب کنند. همچنین محتوای کپی شده باعث سردرگمی کاربران شما می شود و در نهایت شما هم کاربران خود را از دست می دهید و هم اینکه سئو شما، اعتبار و ارزشی ندارد و بهینه نیست.

  • کلمات کلیدی

کلمه کلیدی نیز یکی از عومال موثر بر on page seo است، کلمات کلیدی عباراتی هستند که محتوای شما را شرح می دهد و کاربران این کلمات را در موتورهای جستجو وارد می کنند و باعث می شود که سایت شمارا پیدا کنند بدون کلمات کلیدی شما نمی توانید یک وب سایت بهینه داشته باشید، کلمات کلیدی شما باید مرتبط با کسب و کارشما، خدمات و محصولات شما باشد تا مشتریان را به سمت سایت شما هدایت کند، باید تحقیق کنید و دریابید مشتریان و مخاطبان چه چیزی را می خواهند نیازهای آنها را پوشش بدهید بهتر است بگوئیم کلمات کلیدی درواقع پلی است بین کاربران و وب سایت شما

کلمات کلیدی می توانند گسترده باشند یا می توانند ترکیبی باشند شما باید از کلمات کلیدی منحصر به فرد در تمام صفحات خود، برچسب عنوان، در url، توضیحات متا، ویژگی های alt  استفاده کنید، اگر در زمان ایجاد کلمات کلیدی تمام نکات را رعایت کنید. باعث افزایش ترافیک، افزایش رتبه و افزایش فروش شما می شود همچنین سئو شمارا بهبود می بخشد و باعث می شود شما از رقیبان خود پیشی بگیرید.

  • سرعت صفحه

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر سئو داخل صفحه، سرعت صفحه میزان لود شدن سریع محتوای صفحه را اندازه گیری می کند. اگر لود شدن صفحه شما بیشتر از 4 ثانیه طول بکشد کاربران صفحه را می بندند وسایت شما را ترک می کنند شما می توانید از طریق روش هایی مانند کم کردن حجم تصایر، از بین بردن یکسری کدهای غیر ضروری سرعت لود صفحات را افزایش بدهید، پس نتیجه می گیریم با بالابردن سرعت هم می توان مشتریان را جذب کرد و هم اینکه رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو بالا ببریم و دیده بشویم.

  • لینک داخلی

برای بهبود سئو، باید در صفحات اصلی خود از لینک های داخلی استفاده کنید داشتن لینک های داخلی و به اندازه، در صفحات به کاربران این امکان را می دهد که در صفحات شما جستجو کنند و اطلاعاتی را در زمینه کسب و کارتان به دست بیاورند. در غیر اینصورت سایت شما نزد کاربران معتبر نخواهد بود و بر نرخ تبدیل شما تاثیر منفی می گذارد. پس دقت کنید هر صفحه جدید باید حداقل دو یا سه لینک داخلی داشته باشد با این کار میتوانید به سئو داخل صفحه کمک کنید برای بهتر دیده شدن

  • قابلیت واکنش گرایی برای موبایل

آمار نشان می دهد که بیش از 60 درصد از ترافیک اینترنت به وسیله تلفن های همراه ایجاد می شود بهتراست وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید تا این قابلیت را داشته باشد که افراد بتوانند از طریق گوشی هایشان سایت شما را بازدید کنند و به آسانی محتوای شما را بخوانند. بهینه سازی برای موبایل، در ایجاد یک وب سایت واحد و یکپارچه به شما کمک می کند پس توجه کنید افزایش سازگاری با موبایل برابر با افزایش رتبه است، پس این مورد نیز مانند موارد دیگری که گفته شد در سئو درون صفحه کمک میکند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *