تولید محتوا

تاکتیک تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام صفحه ی اجتماعی که امروزه بین کاربران صفحات اجتماعی رفته رفته محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به بستری مهم برای درآمدزایی بیشتر کسب و کارها و افراد مختلف تبدیل شده است.

کیفیت بالای محتوا در کنار تداوم رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام است و امروزه هر کسب و کاری به دنبال جذب فالوور و بدست آوردن محبوبیت بیشتر بین کاربران و رقیبان در محیط اینستاگرام می باشد.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم به اطلاعات طبقه‌بندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند، محتوا می‌گوییم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست نسبت به مخاطب است.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در کسب‌وکارها انجام گرفتن هر کار در زمان مشخص و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استراتژی دقیقاً همان نظمی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند برای کارهای موردنظر خود برنامه‌ریزی کنند و آن را در زمان مشخص‌شده انجام دهند. در واقع دارندگان کسب‌وکار با داشتن استراتژی منظم از مدتی قبل می‌دانند که کارها قرار است در چه زمانی و با چه روندی انجام شوند. به بیان بهتر استراتژی اینستاگرام به معنای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی تمام فعالیت‌ها در اینستاگرام است.

داشتن برنامه‌ریزی مشخص برای تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است. در واقع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بخشی از استراتژی اینستاگرام را تشکیل می‌دهد که به شما در زمینه تولید منظم محتوا در اینستاگرام کمک می‌کند. کاربران در اینستاگرام به دنبال صفحاتی هستند که بتوانند از آن چیزی یاد بگیرند!و یا نیازهای خود را در پی خرید کالایی برطرف کنند بنابراین داشتن محتوای کاربردی و باکیفیت، مهم‌ترین عامل برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق برای کسب‌وکارتان است. با داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید به کاربران خود مطلبی بیاموزید، سوالات آنها را پاسخ دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید و در نهایت فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

برای تدوین استراتژی محتوای خود نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به چندتای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تعیین موضوعات برای تولید محتوا

قبل از تولید محتوا، باید اطلاعات کافی راجع به موضوعات مورد هدف داشته باشید؛ در واقع یک الگوریتم دسته‌بندی موضوعی برای خودتان مشخص کنید و دنبال موضوعات پرطرفدار و محبوب باشید. پس از یافتن موضوعات موردنظر، آنها را بر اساس میزان محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی رتبه‌بندی کنید؛ مثلاً از تعداد هشتگ‌های آن موضوع در شبکه‌های اجتماعی یا ابزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید. برخی از موضوعات طرفداران بیشتری دارند و برخی کمتر! تعداد محتوای تولید شده در زمینه موضوعات پرطرفدارتر، باید نسبت به موضوعات کم‌طرفدارتر بیشتر باشد. مثلاً اگر در حوزه رستوران و غذا فعالیت می‌کنید، دسته‌بندی‌های شما می‌تواند شامل ۳ دسته غذاهای ایرانی، غذاهای خارجی و فست‌فود باشد! اگر طرفداران غذاهای ایرانی بیشتر است، به ازای هر مطلبی که درباره غذاهای خارجی یا فست‌فود منتشر می‌کنید باید چند پست در زمینه غذاهای ایرانی منتشر کنید.

هویت بصری ویژه خود را بسازید

برای دیده شدن در اقیانوس وسیع محتوای اینستاگرام باید سعی کنید پست‌هایی با قالب شبیه به هم داشته باشید ،داشتن یک هویت یکپارچه و مشخص در اینستاگرام باعث می‌شود تا چشم مخاطب به استایل پست‌های شما عادت کند و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را می‌بیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید با او صحبت می‌کنید !

اما توجه داشته باشید در یک قالب محتوایی خاص گیر نکنید! سبک محتوای تکراری به مرور زمان باعث میشود که در دنیای رنگارنگ و متنوع اینستاگرام گم شوید.

برای موفقیت در فضای اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا مثل ویدیو و عکس، گیف و پست‌های اسلایدی تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه را کنار هم داشته باشید تا برای مخاطب تازه و خلاق باقی بمانید.

ارتباط نزدیک برقرار کنید

هرچه ارتباط بیشتری با کاربران برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. ارتباط با مخاطب‌ها اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است. ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.

از طرفی ارتباط با صفحات هم سو و شبیه به خود را فراموش نکنید. به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساختن ارتباط بیشتر بتوانید هم‎ افزایی بیشتر داشته باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکارانتان و مخاطبان.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *