تولید محتوا

بازار کار تولید محتوا

چرا تولید محتوا با ارزش است؟

 یه جمله معروف هست که میگه : ” محتوا پادشاه است” . 

کلید موفقیت محتوا همین جمله است. در دنیای امروزی اکثر مشاغل با ارائه اطلاعات در مورد کالا و یا خدمات خود در اینترنت و با داشتن وبسایت تخصصی فعالیت خود را پیش می برند. برای معرفی بهتر و کامل خود و جذب مشتریان، این مشاغل معرفی خودشان و محصولاتشان را با تولید محتوا انجام می دهند. با تولید محتوا این امکان برای کسب و کار ها وجود دارد که با مجموعه وسیع تری از مخاطبان هدف خود رو به رو شوند و فعالیت خود را به آن ها معرفی نمایند.

بهترین اتفاق زمانی برای شما رخ می دهد که قادر به برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبین خود باشید، برند و محصولات خود را برای آن ها محبوب کنید و کالا ها یا خدمات خود را به آن ها بفروشید. البته در ابتدا محتوایی با ارزش است که بتواند در مخاطب ایجاد احساس نیاز کند تا مخاطبان خواستار آن شوند.

در تعریف روشن تر:

  • تولید محتوا به فعالیت شما هویت می بخشد.
  • مخاطبان به شما و کسب و کارتان بیشتر اعتماد می کنند.
  • به جهت گیری و هدایت مخاطب بازدیدکنندگان کمک می کند.
  • از طریق ادرس دهی و لینک دهی ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار می کند.

تفاوت تولید محتوا و تبلیغات

تبلیغ : یک پیغام یکطرفه است که مستقیما به مخاطب گفته می شود. هدف تبلیغات می تواند یک کالای ساده یا حتی یک اعتقاد دینی و سیاسی باشد.
تولید محتوا: شیوه ای به منظور ایجاد تعامل و ارتباط دوطرفه و همیشگی با جامعه هدف است.

در کل اکثر اوقات تولید محتوا با هدف بازاریابی برای کالا یا خدمات است. مثلا وقتی یک بیلبورد تبلیغاتی خوراکی می بینیم با آن خوراکی و برند فقط آشنا می ‌شویم (بیلبورد با ما حرف می زند و ارتباط یکطرفه است) اما وقتی در شبکه های اجتماعی صفحات آن برند را دنبال کنیم و پست های جذاب و ترغیب کننده ای از آن خوراکی ببینیم، زیر پست ها تبادل نظر داشته باشیم بهتر با آن برند و محصولاتش ارتباط برقرار می کنیم (ارتباط دوطرفه)

محتوا خودش یک کسب‌وکار است

تولید محتوا خود یک شغل است که به شکل های مختلفی می توان از طریق آن به درآمد رسید اما برای رسیدن به درآمد باید با سیاست محتوا و بازاریابی محتوا آشنا بود. حال می توانید یک فریلنسر دورکار یا یک کارمند در دولت باشید و به تولید انواع محتوا در بستر های مختلف بسته به مهارت و دانش خود بپردازید.

دو روش متداول و پرطرفدار کسب درآمد از محتوا یکی فروش خود محتوا و دیگری تبلیغات است.در روش خود محتوا، محتوای تولیدی باید به اندازه‌ای ارزشمند باشد که مخاطب حاضر شود برای آن پول بدهد. و در روش دیگر کافی است یک وبسایت پربازدید با سئو قوی ایجاد کنید یا کانال‌ها و صفحه‌های پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی بسازید و بعد سفارش تبلیغات بگیرید.

کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای وبسایت‌ها مقاله بنویسد، برای شبکه‌های اجتماعی پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند .

الان شاید شما هم با خودتون فکر کنید که به راحتی می توانید محتوا تولید کنید؛ اما امروزه کارشناس تولید محتوا یک شغل تخصصی و پر درآمد محسوب میشود و بدون دانش و تجربه کسی نمیتواند یک شبه یک کارشناس ماهر و متخصص شود. برای تولید محتوا باید در مورد موضوع مربوط اطلاعات و دانش کافی داشته باشید.

کارشناسان تولید محتوا افرادی با تخصص یا مهارت‌های زیر هستند:

  • نویسندگی
  • کپی‌رایتینگ
  • طراحی (نه در حد یک گرافیست یا طراح وبسایت)
  • اصول بازاریابی و فروش
  • سئو
  • خلاقیت

بازار کار تولید محتوا

امروزه تقاضا برای استخدام کارشناس تولید محتوا خیلی زیاد اما تعداد افراد متخصص در این حوزه خیلی کم است که شاید این تفکر در ذهن شما ایجاد شود که تولید محتوا کار بسیار سخت و پیچیده ای است در حالیکه اینطور نیست و فقط نیاز به یادگیری شخصی و کسب تجربه، مهارت و خلاقیت محور بودن فرد دارد. این شغل در دانشگاه تدریس نمیشود و یک بازار بکر و در حال رشد برای افراد خلاق و اهل یادگیری است.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *